+48 48363-25-10 argis@argis.com.pl

Ogólne Warunki Sprzedaży

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY TOWARÓW (OWS)

ARGIS SP. Z O.O. Z SIEDZIBĄ W RADOMIU

§ 1
Postanowienia ogólne
  1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (zwane dalej OWS) mają zastosowanie do wszelkich transakcji sprzedaży i dostawy produktów oferowanych przez Spółkę ARGIS z siedzibą w Radomiu, zwaną dalej „Sprzedającym” a jej kontrahentami zwanymi dalej „Kupującym”
  2. Przedmiotem niniejszych OWS jest określenie szczegółowo zasad na podstawie, których Sprzedający zobowiązuje się sprzedawać swoje wyroby, tj. określenie sposobu dokonywania zamówień, terminów i zasad dostawy, terminów płatności oraz zabezpieczenia przed ewentualnym brakiem zapłaty ze strony Kupującego.
  3. Niniejsze OWS są integralną częścią każdej oferty, cennika, umowy o współpracy oraz każdej umowy sprzedaży zawieranej przez Sprzedającego, przy czym jeśli strony swoje prawa i obowiązki uzgodniły w odrębnej, pisemnej umowy – w pierwszej kolejności znajdują zastosowanie postanowienia takiej pisemnej umowy, a postanowienia niniejszych OWS stosuje się jedynie w zakresie nieuregulowanym w tej umowie.
  4. Pełny tekst OWS dostępny jest na stronie http://www.argis.com.pl oraz na życzenie Kupującego może zostać mu udostępniony drogą elektroniczną lub w formie papierowej.
§ 2
Oferty i Zamówienia
  1. Kupujący dokonuje zamówienia po uprzednim zapoznaniu się z ofertą przedstawioną przez Sprzedawcę. Oferta jest przedstawiana w formie elektronicznej, po uprzednim zapytaniu ze strony Kupującego. Zapytanie od Kupującego może nastąpić w formie telefonicznej lub mailowej podając przy tym: nazwę wyrobu/ nr katalogowy/przeznaczenie/ilość.
  2. Oferta zawiera dokładny opis asortymentu, ceny, termin realizacji zamówienia, sposób dostawy, formę zapłaty oraz termin obowiązywania oferty i inne niezbędne informacje do pełnej identyfikacji wyrobu. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia na wyroby objęte zapytaniem Sprzedawca informuje Kupującego o braku możliwości złożenia takiej oferty.
  3. Kupujący składa zamówienie w formie pisemnej, mailowej lub telefonicznie
  4. Złożenie zamówienia przez Kupującego jest równoważne z zaakceptowaniem niniejszych OWS. Kupujący lub osoba upoważniona do występowania w jego imieniu, składając zamówienie poświadcza iż OWS zna i akceptuje.
  5. Zamówienie składane przez Kupującego powinno zawierać: nazwę Kupującego wraz ze wskazaniem dokładnego adresu / nazwę wyrobu / wymiary /nr katalogowy /przeznaczenie / ilość /adres miejsca dostawy / telefon lub e-mail osoby, z którą należy się kontaktować w sprawie złożonego zamówienia.
  6. Jeżeli zamówienie dotyczy wcześniej przedstawionej oferty, konieczne jest umieszczenie na zamówieniu numeru tej oferty. W razie nie powołania się na numer oferty, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne niezgodności cenowe na fakturze VAT, brak dostępności towaru, jak również niezgodności w szczegółach parametrach towaru określonych w pierwotnym zamówieniu.
  7. Sprzedający jest zobowiązany do potwierdzenia przyjęcia zamówienia i określenia w nim: ceny wyrobu/terminu realizacji/potwierdzenia rodzaju transportu/innych warunków ustalonych między stronami.
  8. Umowę między Sprzedającym a Kupującym uznaje się za zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego potwierdzenia zamówienia w formie telefonicznej lub mailowej
  9. Anulowanie lub rezygnacja z części zamówienia przez Kupującego jest dopuszczalna tylko w wyjątkowych sytuacjach po uprzednim pisemnym ustaleniu warunków anulowania lub rezygnacji z części zamówienia ze Sprzedającym. Sprzedający zastrzega sobie prawo do obciążenia Kupującego rzeczywistymi kosztami, które powstały do momentu anulacji lub rezygnacji części zamówienia – nie większymi niż wartość zamówienia.
  10. Jeżeli niemożność realizacji zamówienia przez Sprzedawcę nastąpiła wskutek siły wyższej, Kupującemu nie przysługuje żadne prawo roszczenia o naprawienie szkody wynikłej z tytułu niewykonania lub nieterminowego wykonania zamówienia.
§ 3
CENY I PŁATNOŚCI
  1. Termin i forma płatności są dla każdego Kupującego ustalane indywidualnie.
  2. Wszystkie ceny przedstawione w ofertach są cenami netto. Do cen netto należ doliczyć podatek VAT należny w chwili wystawienia faktury VAT
  3. Sprzedawca wystawi Kupującemu fakturę VAT zgodnie z przepisami Ustawy o VAT. Faktura VAT zostanie dostarczona Kupującemu w sposób uzgodniony z nim podczas zawarcia umowy sprzedaży.
  4. Termin i sposób płatności zgodny z umową sprzedaży zostanie wskazany w fakturze VAT
  5. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty należności z tytułu sprzedanych towarów/usług na rachunek bankowy Sprzedawcy w terminie wskazany na fakturze VAT.
  6. Za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy podanym na fakturze VAT
  7. W przypadku nieuregulowania płatności przez Kupującego w wyznaczonym terminie, Sprzedawca jest uprawniony do naliczania odsetek ustawowych za każdy dzień zwłoki, a także do obciążenia Kupującego kosztami windykacji wierzytelności Sprzedawcy.
  8. Nieuregulowanie należności w terminie wskazanym na fakturze VAT uprawnia Sprzedawcę do zmiany harmonogramu i terminu dostaw przewidziany dla tego Kupującego, jak również wstrzymania dostawy już przyjętych zamówień do czasu uregulowania zaległych płatności. Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności, w tym za szkody powstałe po stronie Kupującego, w związku z realizacją tych uprawnień.
  9. W przypadku ustalenia w warunkach płatności formy „przedpłata”, termin realizacji dostawy towaru rozpoczyna bieg w dniu następnym po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy
  10. Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania płatności za towar/usługę w ustalonym terminie.

 

§ 4
DOSTAWY I ODBIÓR TOWARU
  1. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć towar spełniający warunki określone w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia tzn. termin i miejsce dostawy, ilość, rodzaj towaru, cena
  2. Sprzedawca może dostarczyć towar wcześniej niż wynika to z umowy sprzedaży.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia przyczyn od niego niezależnych.
  4. Sprzedawca zobowiązany jest do wydania towaru w opakowaniu zabezpieczającym przed uszkodzeniem w transporcie.
  5. Dokumentem potwierdzającym wydanie towaru jest dokument WZ stanowiący załącznik do faktury.
  6. Dostawa może być dokonana przez Sprzedawcę jego transportem własnym lub z wykorzystaniem firm zewnętrznych, lub może zostać zrealizowana poprzez odbiór własny Kupującego w siedzibie Sprzedawcy lub za pośrednictwem jego kuriera
  7. Za moment dostawy i przeniesienie prawa do dysponowania towarem następuje w momencie dostarczenia dostawy pod adres wskazany w potwierdzeniu zamówienia jeżeli dostawa realizowana jest przez Sprzedawcę, lub w momencie przekazania towaru Kupującemu lub jego kurierowi jeżeli dostawa realizowana poprzez odbiór własny.
  8. Kupujący ma obowiązek niezwłocznie po otrzymaniu towaru dokonać sprawdzenia pod względem ilościowym oraz jakościowym zgodności dostarczonego towaru z zamówieniem a także niezwłocznie tj. najpóźniej do 3 dni roboczych zgłosić Sprzedającemu zastrzeżenia w tym zakresie sporządzając „Protokół niezgodności” stanowiący załącznik do OWS.
  9. Jeżeli dostawa realizowana jest z wykorzystaniem firm zewnętrznych strony mają obowiązek podpisać dokumenty przewozowe.
§ 5
REKLAMACJE
  1. Sprzedawca jakość swoich towarów określa wyłącznie w świadectwach jakości, deklaracjach, atestach lub dokumentacji technicznej chyba że ustalono inaczej. Powyższe dokumenty dostarczane są każdorazowo wraz z dostawą towaru lub na życzenie Kupującego mogą one zostać przesłane przez Sprzedawcę za pomocą poczty elektronicznej
  2. Reklamacje ilościowe, uszkodzenia mechaniczne oraz inne wady widoczne towarów należy zgłosić na piśmie z wykorzystaniem formularza „Protokół niezgodności” w ciągu 3 dni od daty dostawy
  3. Reklamacje dotyczące wad lub uszkodzeń ukrytych, których stwierdzenie nie jest możliwe w momencie odbioru należy zgłosić na piśmie z wykorzystaniem formularza „Protokół niezgodności” w ciągu 5 dni od daty wykrycia uszkodzeń lub wad.
  4. W razie zgłoszenia reklamacji Kupujący ma obowiązek zabezpieczyć reklamowane towary w sposób należyty, uniemożliwiający powstanie dodatkowych braków, nowych wad lub uszkodzeń dla potrzeb oględzin w uzgodnionym terminie z udziałem przedstawiciela Sprzedającego w miejscu dostawy lub montażu wyrobu, bądź odesłać towary na adres Sprzedającego za jego zgodą, pod rygorem nierozpatrzenia reklamacji lub uznania jej za nieuzasadnioną.
  5. Sprzedający informuje Kupującego o uznaniu bądź o nieuznaniu reklamacji
  6. W przypadku uznania reklamacji, wada zostanie usunięta przez Sprzedającego według jego wyboru, dostarczenie brakującej ilości towaru, lub wymiany towaru wolnego od wad, lub obniżenie wartości pierwotnej faktury o wartość towarów brakujących bądź posiadających wady wystawiając fakturę krygującą.
  7. Złożenie reklamacji nie jest podstawą do wstrzymania dalszych dostaw towaru przez Sprzedawcę ani do wstrzymania płatności przez Kupującego.
§ 6
OGRANICZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI
  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy sprzedaży, z tym że odpowiedzialność ta jest ograniczona do szkody o rzeczywistym charakterze. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści Kupującego. Wszelka

odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu danej umowy ograniczona jest do ceny towarów wynikającej z danej umowy sprzedaży.

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe z powodu niewłaściwego doboru towaru, ich niewłaściwego wykorzystania oraz montażu lub użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem, za uszkodzenia mechaniczne, chemiczne i inne spowodowane czynnikami zewnętrznymi, które powstałe w trakcie magazynowania towarów przez Kupującego
  2. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność użytkowania towarów.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Kupującego z tytułu wad towaru w skutek używania nieodpowiednich materiałów instalacyjno-montażowych takich jak oleje, smary, kleje, silikony, które mogą wejść w reakcję chemiczną.
  4. Kupującemu nie przysługują względem Sprzedawcy poza roszczeniami określonymi w OWS jakiekolwiek inne ani idące dalej roszczenia, chyba że co innego wynika z obowiązujących przepisów prawa.
§ 7
SIŁA WYŻSZA

Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności w przypadku niewywiązania się z zobowiązań wynikających z Umowy, jeżeli było to spowodowane przyczynami od niego niezależnymi, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy lub Potwierdzenia Zamówienia, a których można było uniknąć (siła wyższa). Pod pojęciem siły wyższej Strony rozumieją przede wszystkim, lecz nie tylko, zakłócenia w produkcji lub w transporcie Towarów spowodowane przez strajki, awarie fabryk lub urządzeń, wypadki, zagrożenia lokalne lub narodowe, spory handlowe, powodzie, pożary, trzęsienia ziemi. epidemie, konflikty o charakterze zbrojnym itp. Strona dotknięta siłą wyższą zobowiązana jest powiadomić drugą Stronę o czasie wystąpienia siły wyższej, przyczynach wystąpienia, przewidywanym zakończeniu. W powyższym przypadku Strony przewidują możliwość wydłużenia terminu realizacji Umowy o tyle dni o ile obiektywnie nie było możliwości realizacji Umowy.

§ 8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Akceptując niniejsze OWS Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w związku z realizacją umów sprzedaży towarów oferowanych przez Sprzedającego

2. Kupujący nie może bez zgody Sprzedającego przekazywać wiedzy i informacji uzyskanych w wyniku kontaktów handlowych ze Sprzedającym osobom trzecim w sprawach objętych tajemnicą handlową.

3. Prawem właściwym dla OWS jest prawo polskie.

4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym OWS mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

5. Stwierdzenie nieważności pojedynczych postanowień nie ma wpływu na ważność pozostałych postanowień OWS.

6. Niniejsze OWS mogą zostać zmienione przez Sprzedawcę w dowolnym czasie przez opublikowanie zmian lub aktualnej wersji OWS na stronie http://www.argis.com.pl Zmiany OWS obowiązują Kupującego, który zawarł umowę sprzedaży w oparciu o nowe OWS, chyba że strony postanowią inaczej w formie pisemnej. Archiwalne wersje OWS wraz z datami ich obowiązywania dostępne są na stronie http://www.argis.com.pl

7. Strony będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonaniem umów objętych niniejszymi warunkami. W przypadku niemożności polubownego załatwienia sprawy właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedającego.